Kişinin yaşadığı topluluk süresince kıymeti olan , kabiliyet, ekonomi ve öbür davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara göre insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değustalıkme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına reva ) değustalıkme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis göre;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değustalıktirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değustalıkme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baş öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı mecmu kültürler bağırsakin benzeridır. Ammaçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre göre değustalıkebilir, lakin sürecin doğbeyı değustalıkmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birhayli filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değustalıkikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değustalıkikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim bilimi, isim bağırsakin dirim boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere reva olabileceği kadar istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin ustalıkletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel de kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri kadar mekânlarda verilen terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye cereyan etmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir plan ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise hudayinabit gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir dizge olarak ele kızılındığında ise terbiye sisteminin üç baş ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Eşme; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; ekol süresince meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, sınav sonuçları kadar matlup davranış değustalıkiklikleridir.